onsdag 6. november 2013

Hvor godt kan du norsk?

Språket er en inngangsdøra til et fremmed land, det er et passord som trengs til å etablere nye relasjoner, ikke minst en billett til arbeidsmarked. La oss være ærlige, det er nesten umulig å få jobb når du ikke kan språket. Det var ikke slikt for noen siden. Jeg selv ikke kunne særlig mye når jeg begynte å jobbe som vikar for Manpower. Jeg fikk tilbud om norskopplæring men klærte å være der kun i noen uker. Jeg håper at det er kun meg som var svært uheldig med min norsk lærer. Læreren min hadde med seg gitar hver eneste dag, og han sang norske sanger type " kanskje kommer kongen" mer enn jeg kunne tåle. Men for all del, ikke ta det imot som et råd om å droppe norsk undervisningen. Fullfør det!!! Arbeidsmarkedet har mutert over tiden som jeg har bodd i Norge. Mange misforståelser, med både små og store konsekvenser, i tillegg til stadig økende antall innvsndrere, førte til at markedet ble strengere. Dette er virkeligheten. Så om du er motivert til å bli i Noge, gjør deg selv en tjeneste: lær deg Norsk.

Det finnes dessverre ingen snarvei;) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar