søndag 3. november 2013

Velkommen til Natalias blogg om integrering

Hei, navnet mitt er Natalia Heier og dette er min blogg
Jeg er født og oppvokst i Russland og har flyttet til Norge i 1997.
I den tiden jeg har vært i Norge har jeg opplevd integreringsposessen på godt og vondt.
Å flytte til et annet land og lykkes med integrering kan være frustrerende, tidkrevende men også beundringsverdig. Jeg vet alt om det og derfor har jeg valgt å lage en blogg om det.
Her vil man finne hjelp på alle de områdene jeg er god på, blant annet økonomi, temaer som handler orm barn, shopping, kulturliv, fotografering og andre aktuelle emner. Bloggen min er utgangspunktet beregnet på kvinner men menn er hjertelig velkommen for det.
Jeg har min utdanning fra hjemlandet som jeg har dessverre ikke fikk muligheter å jobbe som i Norge. Jeg har derfor fullført bachelor studier på BI ved siden av fulljobb som økonomiansvarlig for en bedrift i privat sektor.
Jeg har jobbet som regionscontroller for NAV og kan derfor mye om jobb ho jobbformidling. Forhåpentligvis, kan jeg hjelpe mange med råd om det kulle være nødvendig.
Jeg begynner i en ny jobb som regnskapssjef for Nittedal kommune fra 1. Desember og jeg gleder meg til å starte med noe nytt.
Privat, har jeg en datter på 9 år som går i 4 klasse. Skole og SFO er en annen utfordring som jeg kan mye om. På tross for at skolegangen er ganske bra i Norge er det mye annerledes enn det jeg vant hjemmefra. I Russland gikk jeg på en skole med matematikk og engelsk som satsingsområder. Jeg er vant til gode lærere og godt skolemiljø.
Far til min datter er norsk. Faren til datteren min og jeg er skilt og jeg har stor fokus på at denne hendelsen påvirker barnet mitt minimalt. På tross for gode hensikter, er det ikke alltid like lett. Jeg har en ny kjæreste nå.
Fritidsinteresser har jeg mange. Jeg elsker å skive og fikk publisert artikklene min i flere medier. Utfordringen er å gjøre det på et fremmedspråk. I tillegg elsker jeg å fotografere. Legger ut noen av bildene jeg har tatt så få dere si hva dere mener om disse.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar